REGULAMIN SKLEPU

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym “STOBIECKI DESIGN Jewellery”, działającym pod adresem www.stobieckidesign.pl oraz prawa i obowiązki Konsumentów i Sprzedawcy.
1.2. Sklep internetowy “STOBIECKI DESIGN Jewellery” prowadzony jest przez firmę STOBIECKI DESIGN - pracownia złotniczo-grawerska - Urszula Stobiecka, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Warszawskiej 37/1B, kod pocztowy 61-028, telefon +48 535 276 272, e-mail: kontakt@stobieckidesign.pl, NIP: 7831560917, REGON: 529336360.
1.3. Klient może korzystać z usług sklepu internetowego “STOBIECKI DESIGN Jewellery” pod warunkiem akceptacji niniejszego regulaminu.
2. DEFINICJE
2.1. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem www.stobieckidesign.pl.
2.2. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.stobieckidesign.pl przez firmę STOBIECKI DESIGN - pracownia złotniczo-grawerska - Urszula Stobiecka.
2.3. Sprzedawca/Usługodawca – STOBIECKI DESIGN - pracownia złotniczo-grawerska - Urszula Stobiecka.
2.4. Konsument/Klient – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła umowę sprzedaży, tj. dokonała rejestracji konta w sklepie internetowym www.stobieckidesign.pl w celu dokonania zakupu produktu lub złożyła zamówienie w sklepie internetowym “STOBIECKI DESIGN Jewellery” bez dokonywania rejestracji konta użytkownika.
2.5. Produkt/Wyrób/Towar – przedmiot ruchomy, który Klient nabywa za pośrednictwem sklepu internetowego, tj. ręcznie wykonana biżuteria z oferty sklepu i biżuteria wytwarzana na zamówienie po wcześniejszych indywidualnych konsultacjach z Konsumentem.
2.6. Konto Klienta – obszar na stronie internetowej Sprzedawcy, w którym Konsument może zarządzać swoimi danymi, ma możliwość wysyłki zapytania dotyczącego biżuterii realizowanej na indywidualne zamówienie oraz złożenia reklamacji. Dostęp do Konta Klienta jest możliwy po zalogowaniu się za pomocą przesłanego Konsumentowi za pośrednictwem poczty elektronicznej loginu i hasła.
3. OFERTA
3.1. Sklep internetowy “STOBIECKI DESIGN Jewellery” oferuje biżuterię wykonaną ze złota próby 585 lub wyższej, srebra próby 925 i mosiądzu, z kamieniami szlachetnymi, kamieniami półszlachetnymi, kryształami oraz materiałami bardziej niekonwencjonalnymi, takimi jak nadmorskie kamienie i muszle, drewno i inne materiały pochodzenia roślinnego.
3.2. Oferujemy Produkty fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
3.3. W ofercie Sklepu znajduje się również biżuteria używana (vintage), którą poddaliśmy czyszczeniu, konserwacji i niezbędnym modyfikacjom i sprzedajemy ją jako “Second life jewellery”. Informacja o tym, że dany Produkt był używany, jest każdorazowo wyraźnie zaznaczana na Karcie Produktu.
3.4. W fabrycznie nowych Wyrobach wykorzystujemy wyłącznie złoto próby 585 (lub wyższej) oraz srebro próby 925, a do Produktów z kamieniami szlachetnymi zawsze dołączamy certyfikat autentyczności.
3.5. Kruszce, z których wykonywana jest biżuteria “STOBIECKI DESIGN Jewellery” w dużej mierze pochodzą z recyklingu, nie tracąc przy tym swojej jakości i trwałości.
3.6. W produktach “STOBIECKI DESIGN Jewellery” wykorzystujemy również inne elementy pochodzące z recyklingu, m.in. kamienie pochodzące ze starej biżuterii, mechanizmy wyjęte ze starych zegarków, elementy szklane i ceramiczne, materiały zakupione na pchlich targach. Powyższe elementy biżuterii mogą nosić ślady użytkowania, co jednak jest każdorazowo prezentowane na zdjęciach produktu i nie stanowi jego wady.
3.7. Realizujemy także indywidualne projekty biżuterii we współpracy z Klientem. Po zatwierdzeniu projektu przez Klienta, pobieramy zaliczkę w wysokości 30% do 50% wartości zamówienia, którą Konsument uiszcza w formie przedpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: 46 1140 2004 0000 3802 8510 7460.
3.8. Oferujemy odpłatną usługę grawerowania biżuterii zakupionej w sklepie “STOBIECKI DESIGN Jewellery” oraz biżuterii należącej do Klienta, dostarczonej do naszej pracowni osobiście lub za pośrednictwem kuriera, po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym z Usługodawcą w celu ustalenia szczegółów wysyłki.
3.9. Oferujemy odpłatną usługę naprawy i przeróbki biżuterii będącej własnością Klienta, dostarczonej do naszej pracowni osobiście lub za pośrednictwem kuriera, po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym z Usługodawcą w celu ustalenia szczegółów wysyłki. Aktualny cennik najpowszechniejszych usług reperacji biżuterii udostępniamy pod adresem www.stobieckidesign.pl.
4. PRODUKTY
4.1. Ze względu na ręczny sposób wykonania produktów oraz wykorzystywanie w produkcji niestandardowych materiałów, poszczególne sztuki produktu wykonanego w ramach serii mogą się od siebie nieznacznie różnić.
4.2. Możliwa jest nieznaczna różnica w detalach pomiędzy zdjęciem Produktu zamieszczonym w sklepie internetowym a inną sztuką tego wzoru, wyprodukowaną dla Klienta, co wynika ze specyfiki produkcji ręcznej.
4.3. Produkty, z uwagi na ich rękodzielniczy charakter i wykorzystane w procesie produkcji materiały, powinny być użytkowane wyłącznie zgodnie z przeznaczeniem i przechowywane w sposób dopasowany do ich właściwości oraz zabezpieczający je przed działaniem czynników zewnętrznych.
4.4. Zasady użytkowania, konserwacji i przechowywania biżuterii:
- Należy unikać kontaktu biżuterii z substancjami chemicznymi, takimi jak perfumy, kosmetyki, detergenty oraz chlorowana woda, które mogą powodować odbarwienia lub uszkodzenia powierzchni biżuterii.
- Biżuterię należy zdejmować przed wykonywaniem prac domowych, przed ćwiczeniami fizycznymi oraz podczas snu, aby zminimalizować ryzyko zarysowań i uszkodzeń mechanicznych.
- Złotą biżuterię należy regularnie polerować miękką ściereczką, zachowując przy tym ostrożność, ponieważ złoto jest miękkim i delikatnym metalem.
- Srebrna biżuteria ma tendencję do oksydacji, co powoduje jej ciemnienie. Zaleca się regularne polerowanie biżuterii specjalnymi ściereczkami do srebra lub używanie preparatów dedykowanych do czyszczenia srebra.
- Mosiądz może reagować na kontakt z PH skóry i wilgocią, co prowadzi do jego ciemnienia. Aby przywrócić blask metalu, należy używać specjalnych past do czyszczenia mosiądzu lub naturalnych metod, takich jak pasta z sody oczyszczonej i octu.
- Biżuterię należy przechowywać w suchym i ciemnym miejscu, najlepiej w oryginalnym pudełku, w którym została dostarczona, co zabezpieczy ją przed zarysowaniami i innymi uszkodzeniami.
- Przechowywanie biżuterii pojedynczo w opakowaniu zapobiegnie splątaniu się łańcuszków oraz zarysowaniom wynikającym z kontaktu różnych metali i kamieni.
5. ZAMÓWIENIA
5.1. Zamówienia można składać za pośrednictwem sklepu internetowego “STOBIECKI DESIGN Jewellery”, działającego pod adresem www.stobieckidesign.pl.
5.2. W celu złożenia zamówienia Klient musi być zarejestrowany w sklepie internetowym lub dokonać zakupu jako gość. Rejestracja Konta Klienta w sklepie internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
5.3. Warunkiem złożenia zamówienia przez Klienta jest zaakceptowanie przez niego Regulaminu sklepu internetowego “STOBIECKI DESIGN jewellery”, z którym Klient powinien się uprzednio zapoznać.
5.4. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzyma potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez siebie adres e-mail. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
5.5. Zamówienie jest realizowane po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
5.6. W przypadku zamówienia produktów dostępnych na stanie magazynowym Sprzedawcy, wysyłka zamówienia następuje w ciągu 3 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania przez Sprzedawcę płatności.
5.7. Realizacja zamówienia indywidualnego, złożonego przez Konsumenta za pośrednictwem Sklepu internetowego, odbywa się w terminie wskazanym na etapie składania przez niego zamówienia i wynosi od 5 do 25 dni roboczych, licząc od dnia potwierdzenia przez Klienta zamówienia.
5.8. W przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności lub braku możliwości realizacji zamówienia w zadeklarowanym przez Sprzedawcę terminie, Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania, w tym ustalenia nowego terminu realizacji zamówienia lub jego anulowania.
6. PŁATNOŚCI
6.1. Wszystkie ceny zamieszczone na stronie sklepu internetowego “STOBIECKI DESIGN Jewellery” są cenami brutto (zawierają podatek VAT), podanymi w złotych polskich. Ceny nie zawierają kosztów wysyłki zamówienia do Klienta.
6.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów w Sklepie internetowym bez uszczerbku dla praw nabytych przez Konsumenta przed dokonaniem tej zmiany.
6.3. Konsument może dokonywać płatności za zamówienie przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: 46 1140 2004 0000 3802 8510 7460 lub za pośrednictwem bramki płatności Pay U, dostępnej na stronie sklepu. Możliwa jest również płatność gotówką przy odbiorze, jeżeli Klient zdecyduje się na osobisty odbiór zakupionego Wyrobu w siedzibie firmy przy ulicy Warszawskiej 37/1B w Poznaniu.
6.4. W przypadku zamówień na indywidualne projekty biżuterii, zaliczka w wysokości 30% do 50% wartości zamówienia jest pobierana od Konsumenta przed rozpoczęciem produkcji, w formie przedpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy.
6.5. Szczegółowe informacje na temat możliwych form płatności za Produkt są dostępne w zakładce “Metody płatności”, znajdującej się na stronie internetowej sklepu “STOBIECKI DESIGN Jewellery”.
7. DOSTAWA
7.1. Wysyłka zamówienia następuje w terminie ustalonym indywidualnie dla każdego produktu, zgodnie z dostępnymi w sklepie wariantami dostawy.
7.2. Koszty dostawy są ustalane w trakcie składania zamówienia i zależą od wagi zamówionego produktu, wybranej formy dostawy oraz adresu wysyłki.
7.3. Szczegółowe informacje na temat możliwych form i kosztów dostawy są dostępne w zakładce “Metody dostawy”, znajdującej się na stronie internetowej sklepu “STOBIECKI DESIGN Jewellery”.
7.4. Zamówione produkty dostarczane są bezpośrednio na adres Konsumenta wskazany w elektronicznym formularzu zamówienia i potwierdzony przez niego jako adres do wysyłki lub odbierane osobiście w ustalonym ze Sprzedawcą terminie, w punkcie odbioru osobistego, tj. przy ulicy Warszawskiej 37/1B w Poznaniu.
7.5. Konsument powinien w miarę możliwości sprawdzić stan Towaru, a gdy jest to utrudnione, stan przesyłki (opakowania), niezwłocznie po jego dostarczeniu. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń mogących powstać w transporcie, prosimy o sporządzenie odpowiedniego protokołu szkody oraz zawiadomienie o tym Sprzedającego.
8. REKLAMACJE
8.1. W przypadku niezgodności Produktu z umową, Konsument ma prawo złożyć reklamację.
8.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi trwa dwa lata. Roszczenia Konsumenta przedawniają się z upływem roku od chwili stwierdzenia wady.
8.3. W przypadku reklamacji Produktu, Konsument powinien dostarczyć reklamowany Produkt na adres: STOBIECKI DESIGN Jewellery, ul. Warszawska 37/1B, 61-028 Poznań, wraz z dowodem zakupu i uzupełnionym formularzem reklamacyjnym, dostępnym na stronie internetowej www.stobieckidesign.pl.
8.4. Złożenie reklamacji jest potwierdzane Konsumentowi przez Sprzedawcę poprzez wysyłkę wiadomości e-mail na adres wskazany przez niego w formularzu reklamacyjnym.
8.5. Sprzedawca jest zobowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa wyżej, uważa się, że uznał reklamację.
8.6. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Konsumenta, Sprzedawca podejmie się naprawy, wymieni reklamowany Produkt na nowy, bez wad lub zwróci Klientowi wartość zakupionego Produktu.
9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9.1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
9.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
9.3. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza zwrotu, dostępnego na stronie internetowej www.stobieckidesign.pl, jednak nie jest to obowiązkowe. Pismo z oświadczeniem odstąpienia od umowy może również zostać wysłane do Sprzedawcy pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
9.4. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie niezmienionym i nie noszącym śladów użytkowania, przede wszystkim bez jakichkolwiek ingerencji w projekt, bez zarysowań, odbarwień i uszkodzeń w obrębie kamienia.
9.5. Jeżeli zwrócony przez Konsumenta Produkt jest uszkodzony, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, a Sprzedawca ma prawo dokonać potrącenia przysługującej Konsumentowi wierzytelności z tytułu jego odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Art. 34. [Zwrot towaru przez konsumenta; obowiązek zaprzestania korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej]
1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
1a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.
9.6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy i jest zobowiązany starannie zabezpieczyć zwracany Towar przed ewentualnymi uszkodzeniami.
9.7. Zwrot należności za zwrócony Produkt następuje tym samym kanałem płatności, którym Konsument dokonał zapłaty, chyba że strony umowy ustalą inną formę zwrotu środków.
9.8. Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Art. 38. [Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy]
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
10. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
10.1. Podanie danych osobowych przez Konsumenta jest dobrowolne, ale niezbędne by skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na Stronie internetowej “STOBIECKI DESIGN Jewellery”, założyć Konto Klienta, złożyć zamówienie lub zapisać się do Newslettera.
10.2. Sprzedawca oświadcza, że wszelkie dane osobowe pozyskiwane w ramach działalności sklepu internetowego “STOBIECKI DESIGN Jewellery” podlegają odpowiedniej ochronie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10.3. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca, który zapewnia ich bezpieczeństwo i poufność.
10.4. Sklep internetowy “STOBIECKI DESIGN Jewellery” wykorzystuje technologię plików cookies.
10.5. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych i plików cookies są dostępne w zakładce “Polityka Prywatności”, znajdującej się na stronie internetowej sklepu “STOBIECKI DESIGN Jewellery”.
11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
11.1. Treści dostępne na stronie sklepu internetowego www.stobieckidesign.pl takie jak zdjęcia, projekty graficzne czy opisy produktów, mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie posiada Sprzedawca.
11.2 Dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Klienta bez zgody Sprzedawcy, z wyłączeniem ich wykorzystywania w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może mieć skutki prawne.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej sklepu internetowego “STOBIECKI DESIGN Jewellery”, tj. 07.11.2024r.
12.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie, co nie będzie miało wpływu na uprzednio nabyte prawa Konsumentów.
12.3. Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
12.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.